Zapraszam do posłuchania posłuchania kolejnego podcastu Rozmów bez planu , w trakcie którego razem z Anita Michalska szukałyśmy odpowiedzi na pytania: Czym jest zaufanie? O czym świadczą plotki korytarzowe i rozmowy kuchenne? Po co managerowi refleksja? Co jest pierwsze: otwartość czy zaufanie? Jakie sygnały świadczą o tym, że zaufania już nie ma? Co jest odpowiedzialnością po stronie menadżera, a co po stronie pracownika w kwestii zaufania?
Rozmawiałyśmy o zaufaniu w kontekście zespołu i organizacji, ale odkryłyśmy kilka prawd uniwersalnych, na przykład:
– zaufanie jest czymś bardzo delikatnym, dlatego należy o nie dbać
– zaufania nie da się zbudować przez deklarację tylko przez konkretne działanie
W takim razie jak dbać i jak budować zaufanie? W skrócie alfabetycznym nasza odpowiedź wygląda tak:
A jak autentyczność
B jak bezpieczeństwo
C jak ciekawość drugiego człowieka
Rozmawiałyśmy, jak zawsze, bez planu i bez retuszu, ale z zaufaniem do siebie. :)